środa, 4 kwietnia 2018

Cytrynowa rozkosz lemon curd

Witam po świętach:-)
Mimo, że wszyscy pewno przejedzeni
dzisiaj u mnie też kulinarnie.
Moja córka jest ogromną miłośniczką bezy.
Nawet na urodziny zażyczyła sobie Pavlovą.
I wszystko byłoby pięknie,
gdyby nie żółtka które mi zostają.
Znalazłam na to rozwiązanie w postaci kremowej i cytrynowej.
Lemon Curd :-)
Przymierzałam się do tego kilka razy aż znalazłam przepis idealny
i do tego jeszcze na Thermomix.

Lemon curd 
Składniki:
- 6 żółtek (które zostają po białej pavlovej )
- 3 cytryny ( z jednej obierz skórkę, z 3 wyciśnij sok)
- 3/4- 1 szklanki cukru
- 70 g masła
- 20 g mąki ziemniaczanej
Wykonanie:
Cytryny dobrze umyć, zalać wrzątkiem. Następnie wytrzeć dokładnie i zetrzeć skórkę. Wycisnąć sok (u mnie było 230 g).
Do naczynia Thermomix wsypać cukier i skórkę cytrynową. Zmiksować czas 30 s/obr.10. Założyć motylek i dodać sok z cytryn,  żółtka oraz mąkę ziemniaczaną. Gotujemy czas 10 min/100 stopni/obr.2
Dodajemy masło i ponownie gotujemy czas 2 min/100 stopni/obr.2
Gotowy lemon curd przelewamy do słoiczka. Z powyższych składników wyszedł mi słoik 330 ml

Krem jest idealny jako wypełnienie babeczek, naleśników czy tart.
Uwaga jest mocno cytrynowy.
Trzymam w lodówce i dodaję łyżeczkę np do budyniu, czy jaglanki
a nawet owsianki.
Taka kwaśna słodycz dodaje wyrazu :-)
Już niedługo będzie przepis jak pyszny lemon curd wykorzystać:)

Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota




4 komentarze:

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam