środa, 16 listopada 2016

Do kanapki, naleśnika i wyjadania łyżeczką

Przetwory domowe lubię.
Generalnie robię ;-)
Ale w tym roku zupełnie się nie wyrobiłam.
Ale nic straconego ;-)
Zabieram się za dżem marchewkowy,
na który prawie zawsze jest czas.
Ostatnio wypróbowałam tez przepyszny krem daktylowo-śliwkowy.
Natknęłam się na przepis w jakieś gazecie 
i tylko foto w telefonie .
Pierwszy raz zrobiłam jako prezencik na spotkanie 
Anią i Magdą
Taka wariacka kawa w Warszawie ;-)
Drugą partię zrobiłam już do wyjadania w domu.

Krem daktylowo-śliwkowy
Składniki:
- 250 g śliwek suszonych
- 150 g daktyli
- 150 ml mleka lub wody
Wykonanie:
Do naczynia Thermomix wkładamy wszystkie składniki i gotujemy Varoma/10 min/obr2. Następnie miksujemy 10z/obr 7. Przekładamy do słoiczków i studzimy Gotowe !
W wersji bez Thermomixa gotujemy w garnuszku, mieszając aby się nie przypaliło i blendujemy na koniec.
Smacznego!
Idealne na śniadanko do bułeczki, chałeczki, kromeczki....
Przekładałam też naleśniki. 
Zastanawiam sie nad rogalikami bo krem jest spójny i nie powinien wyciekać.

Dozwolone jest też wyjadanie łyżeczką ze słoiczka :-)

Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota



12 komentarzy:

  1. Z tym wyjadaniem, to się zgadza:-) Jeszcze dobrze z tej Warszawy nie wróciłam z Twoimi powidłami, a już się wszyscy do nich dobrami łyżeczkami :-) pyszne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak on smakowicie wygląda... Zjadłabym:):):):)
    ściskam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie
      i dziękuję że systematycznie zaglądasz ;-)

      Usuń
  3. Fajnie w taki zimny, jesienny wieczór powyjadać takie słodkości ze słoiczków:) Ja zajadam powidła śliwkowo-czekoladowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo to u nas też hit Schowałam kilka na prawdziwą zimę ;-)

      Usuń
  4. Wygląda świetnie i na pewno smakuje jeszcze lepiej :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie, jak zwykle smakowicie :)
    Chętnie bym powyjadała takie pyszności łyżeczką wprost ze słoika ;)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam