piątek, 3 listopada 2017

Syreni ogon dla córki

Pojawiła się u nas w domu syrena :-)
A dokładniej nowy koc
zwany syrenim ogonem:-)
Takie cudo wypatrzyła gdzieś w sieci córka 
i usłyszałam zrób proszę, proszę, proszę :-)
No to zaczęłam szperać, szukać i kombinować :-)
Szukałam najpierw wzoru, który nie będzie bardzo skomplikowany
a odda fakturę łusek.
Wybrałam  prostokąty prawych oczek przesuwających się w lewo , 
wyglądem przypominają warkocze ale tu nie krzyżujemy oczek.
Zrobiłam kilka prób i ostatecznie cała robótka poszła według schematu:
6 oczek prawych i 3 oczka lewe
i tak prez 8 rządków.
Potem przesuwamy o 3 oczka
̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶
̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶
̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶
̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶
̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶
̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  ̶    ̶    ̶
 |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  
|  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  
|  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  
|  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  
|  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  
|  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  
|  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |   ̶    ̶    ̶  |  |  |  |  |  |  

Całą robotę zaczęłam od nabrania 32 oczek
i przerobienia 6 rzędów wzorem na ściągacz (czyli raz prawe raz lewe oczko).
Po ściągaczu zaczęłam już wzór przesuniętych prostokątów.
Co drugi rząd dodawałam po dwa oczka
i tak przez 24 rzędy.
Potem dodawałam 2 oczka przy każdym rzędzie i tak przez 80 rządków.
To zależy jak szeroki śpiwór chcemy osiągnąć.
Agata chciała w miarę luźny.
Gdy osiągniemy pożądaną szerokość 
nie dodajemy już oczek tylko robimy tak długo aż będzie odpowiedniej długości.
Agata chciała aby śpiworek zwany syrenim ogonem sięgał jej pod pachy.
Dziewczyna moja ma 150 wzrostu .
Na koniec przerobiłam około 20 rzędów znowu wzorem ściągaczowym 
aby wykończyć kocyk.
Teraz zostaje już tylko ogon :-)
Ja nabrałam 56 oczek i przerobiłam dwa rzędy prawe oczka,
dwa rzędy lewe oczka. Taki poszerzony ściągacz.
W co drugim rzędzie gubiłam oczko. 
Po 64 rzędach zaczęłam dodawać oczko.
Ogon zszyłam do wewnątrz jak widać na zdjęciu.
Zostało juz tylko zszycie śpiwora i doszycie ogona.
Tak to wygląda w zbliżeniu.
Kocyk sprawuje się dobrze.
Agata zawija się w niego gdy się uczy, czyta czy ogląda telewizje.
Największy minus takiego rozwiązania to jak już człowiek wejdzie:-)
to nie ma opcji aby szybko wyszedł !
No i taka piękna syrena pojawia się u nas ostatnio w salonie ;-)
A ja chyba zasłużyłam na kawę i kawałek brownie ;-)
Do tego jeszcze książka i kocyk.
No ale syreniego ogona pewno nie dostanę:-)
Jak Wam się podoba taki patent na jesienne i zimowe polegiwanie?

Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota



21 komentarzy:

  1. No masz ci los:)Sportsmenka i jeszcze robi na drutach:)Po prostu kobieta-orkiestra:)))Tylko pozazdrościć:))Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koc fantastyczny. Wcale się nie dziwię, że Twoja córka tak bardzo chciała go mieć. Podziwiam za wytrwałość i umiejętności. Ja na szydełku potrafię tylko łancuszek zrobić. Jakoś zawsze brakowało mi samozaparcia do nauki. Może kiedyś to nadrobię. Tymczasem pozachwycam się Twoim :). Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Japierdziele jaki cudowny. Jesteś wspaniala. Cudo ci wyszło. Córcia wie co dobre i co w modzie piszczy. Musze szepnac słówko mojej mamie :-) może prezent na gwiazdę :-=

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, kolorek też cudowny a i otoczenie idealnie do syrenki dopasowane :) Miłego weekendu Dorotko !

    OdpowiedzUsuń
  5. Mów do mnie jeszcze! Oczko w lewo, oczko w prawo...
    Ten syreni kocyk jest mega! Kiedy mogę taki zamówić? haha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za opis. Skorzystam, bo zrozumiałam jak zrobić:)).
    pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję
    Joana

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł :)
    Wykonanie mistrzowskie.
    W takim ogonie nie straszne ponure jesienne wieczory.
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama miałam ochote na taki ogon. Jest fantastyczny! A w Twoim wydaniu wyszedł świetnie. Córka na pewno zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  9. Syreni ogon pierwsza klasa, każda chciałaby taki mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny ogon ile wyszło Ci włóczki na wykonanie tego ogona

    OdpowiedzUsuń
  11. Pani opis koca jest najlepszy. Zrobiłam dwa koce - dla mamy i dla siebie. Mama zachwycona prezentem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł i super opis. Pozwolę sobie wykorzystać go na zrobienie prezentów dla dziewczynek w mojej rodzinie. Dziękuję - Elżbieta z Gliwic

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam