środa, 16 maja 2018

Zakręcone ciasto z rabarbarem

Ciasto z rabarbarem to znak, że wiosna przyszła.
Gdy człowiek czeka na pierwsze ciasta z owocami 
i nie może się doczekać
na ratunek przychodzi rabarbar.
Dzisiaj zakręcone ciasto rabarbarowe:-)
Pierwszy raz zobaczyłam u Doroty 
i wiedziałam, że kiedyś  muszę je popełnić.

Zakręcone ciasto z rabarbarem 
Składniki:
- 5 łodyg rabarbaru
- 5 łyżeczek cukru
- masło do wysmarowania formy
na ciasto
- 5 jajek
- 5 łyżek cukru
- 5 łyżek czubatych mąki pszennej tortowej
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 5 łyżek oleju
Wykonanie
Nagrzać piekarnik do 180 stopni. Blachę 25 cm wysmarować masłem.  Rabarbar oczyścić , umyć , osuszyć i pokroić wzdłuż . W wysmarowanej masłem formie poukładać rabarbar. Najlepiej zacząć od ścian tortownicy. Im ciaśniej uda się to zrobić tym mniej ciasta się przedostanie na wierzch/spód.
Ułożony rabarbar posypać cukrem.
Mąki pomieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać. Odstawić
Białka oddzielić od żółtek nasepnie białka ubić na pianę ze szczyptą soli. Gdy już będą gotowe dodajemy cukier i nadal ubijamy. W dalszym ciągu ubijając dodawać żółtka i olej.
Następnie delikatnie połączyć mąki z masą. Ciasto wylać na ułożony rabarbar.
Piec w  180 stopniach około 40 min.
Po wyjęciu z piekarnika i lekkim przestudzeniu, przyłożyć talerz i wyjąć ciasto odwracając dnem do góry.
Ciasto jest szybkie i praktyczne. Nie potrzebujemy wagi ani żadnej miarki - wystarczy łyżka
I to co lubię najbardziej - brudzimy właściwie jedna miskę.

Ciasto jest biszkoptowe.
Ładnie wyrasta a dzięki temu, ze rabarbar jest na dole przy pieczeniu 
trudno o zakalec :-)
Gdy rabarbar jest bardziej dojrzały i czerwony efekt wow jeszcze większy!
Smacznego!

Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota

14 komentarzy:

  1. Czytam przepis i widzę, że to ciasto na 5:) i do tego zakręcone. Czyli dla mnie na ten tydzień jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapaszamdostolu.pl18 maja 2018 09:11

    Piękne i pyszne. Ja robię to ciasto na spodzie z płatków owsianych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fenomenalne :)
    Wygląda zachwycająco.
    Pozdrawiam weekendowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poczęstowałam się przepisem, dziękuję. Ciasto wygląda efektownie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł na rabarbarową tartę! Pierwszy raz taką widzę i zachwyt zachęca do jedzenia :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam , jest prze-pysz-ne. Wykorzystałam ten przepis z innymi owocami, bardziej soczyste pomieszalam wcześniej z mąką ziemniaczaną. Super, gratuluję pomyslodawczyni czyli Dorotce.☺☺������

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam