środa, 13 stycznia 2016

Zimowy piknik z kakao i ciasteczkami

Witajcie!
Zima na chwilę do nas zawitała. 
Radość dzieciaków była :-)
do momentu gdy okazało się że odśnieżanie to ich działka.
Dużo tego nie było
a praca na świeżym powietrzu jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
Tak analizując to okazuje się że dzieci nie są najtańszą siłą roboczą:-)
No ale zapłata musiała być.
Tym razem kakao i ciasteczka kakaowe. 
 Przepis dla chętnych

Ciasteczka kakaowe
Składniki:
- 1 i 1/4 szklanki mąki
- 150 g masła
- 1 szklanka cukru
- 1 jajko
- 1/2 szklanki kakao
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody

Przygotowanie
Miękkie masło ucieramy na puszystą masę, następnie partiami dosypujemy cukier i dalej miksujemy. Dodajemy jajko i przesiane razem suche produkty. Miksujemy aż z początkowo suchej masy (jak kruszonka) ugniecie się plastyczne ciasto. 
Formujemy kulki wielkości czereśni. Rozkładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy na 9 minut do piekarnika nagrzanego do 190 stopni . Studzimy na kratce
Smacznego!
 W zimowej aurze ciasteczka razem z gorącym kakao smakowały wybornie.
Dobrze ze zrobiłam cały termos :-)
bo były dolewki.
Słoneczko nawet nam świeciło  
i zimowy piknik bardzo się udał.
Ciekawe czy zima to tak na długo do nas zawitała?
Pewno nie.... 

Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota



45 komentarzy:

  1. Jejku, cudowne zdjęcia. Już wyobrażam sobie jakie pyszne jest kakao i ciasteczka po ciężkiej pracy. Kochane masz dzieci, chętne do pomocy. Pozdrawiam w ten zimny, styczniowy wieczór i serdecznie zapraszam do siebie Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne kadry Dorotko! Super,że dzieci zaangażowałaś do odśnieżania to wspaniały sposób na ruch na świeżym powietrzu, połączenie zdrowia z pożytecznym, a nagroda wygląda przesmacznie więc się nie dziwię, że nie brakło chętnych, pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie skorzystam z przepisu :-) taka zima jest piękna!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dorota długo postoją takie ciasteczka ? :)Pytam bo z chęcią zrobiłabym więcej do szpitala ale nie wiem czy podczas podróży sie nie skończą :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w puszce tydzień spokojnie Więcej nie wiem bo u mnie nigdy tyle nie wytrwały :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Wspaniała pogoda na piknik pod chmurką :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Za takie wynagrodzenie to i ja chętnie bym odśnieżyła!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja odśnieżam tez zawsze za Coś ha, ha, Twój pomysł świetny, dzieciaki maja dwa w jednym, pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ja już pisałam, że chciałabym zamieszkać w Twojej kuchni? spiżarni? piwniczce? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. a u mnie śniegu nie ma:( a szkoda bo kako i ciasteczka byłyby cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam ciasteczka czekoladowe :D wypróbuję ;) u nas cały śnieg właśnie topnieje

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmmm, cudnie! Fantastyczny pomysł z piknikiem zimą! przepis wykorzystam. uściski! Magda

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyłączam się do jednej z poprzedniczek, za taką "zapłatę" będę pierwsza do odśnieżania ;)
    Cudne kadry, piękna zima u Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) no to nic tylko czekać na nowy śnieg i łopaty dokupić ;-)

      Usuń
  13. Cudownie! I te marshmallows... dla mnie ciut za słodkie, ale uwielbiam tą nazwę:) Masz dzielnych pomagierów, u nas zamiast odśnieżania dzieci chciały zrobić lodowisko:)
    Piękne zdjęcia zimowego pikniku...pozdrawiam Cię ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie bym poodśnieżała - oczywiście za te pyszne ciasteczka i kakao :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dorotko zakochałam się w Twoich piknikowych zdjęciach i ..... ja też chcę na piknik !!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowna praca rodzinna zsynchronizowana:) Zastanowiłam się jednak, co plywa w kubkach na ostatnim zdjęciu? Pianki marschmallow (czy jak to się pisze;))? Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są to mini pianki marshmallow Słodkie ale w wersji mini ok ;-)

      Usuń
  17. Śliczne zdjęcia :) Buu ja jeszcze nie widziałam w sklepie tych malusich pianek gdzie je zakupujesz?

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo chętnie skorzystam z tego przepisu :)! Aż mi się oczy świecą na samą myśl o ciasteczkach :D
    Ps. Świetny pomysł z tymi piankami w kakao <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Dorotko, to ja też mogę przyjść i poodśnieżać:) I jestem BARDZO chętna na takie pyszności:) Super zimowy piknik:)
    Ciasteczka wyglądają wspaniale!!!
    ślę uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie
      mam zła wiadomość - śnieg stopniał, ciasteczka wyjedli , kakao wypili ;-)

      Usuń
  20. Takie pyszności,to nie dziwie się,że dzieciom chciało sie odśnieżać.Cudowne zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny, rodzinny, zimowy piknik:) piękne zdjęcia:) a zima w tym roku pojawia się i znika:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia, aż bierze ochota na taki piknik. Moje dzieci na razie wpadają w śnieg i nie sposób ich wyciągnąć nawet obietnicą ciepłego kakao i ciasta. To dla nich niesamowita frajda, bo śniegu za wiele jeszcze nie widzieli. I to prawda, praca na świeżym powietrzu jeszcze nikomu nie zaszkodziła. I widać, że zapłata była warta podjętego wysiłku. Pysznie te ciasteczka wyglądają. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale super że jeszcze jest śnieg U nas już wiosennie
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. no i się zaśliniłam oczywiście :)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Dorotko serdecznie zapraszam do mnie na candy i nowy post. Pozdrawiam cieplutko Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam