poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Idealna na śniadanko

Witajcie w ten piękny poniedziałek :-)
To ostatni dzień wakacji.
Czas na dobre śniadanie :-)
Gdy pokazywałam nasze śniadanie na trawie - tu 
padło kilka pytań o cudeńka w szklaneczkach.
Jest to jedno z moich ulubionych śniadaniowych dań.
Domowa granola z jogurtem i owocami.
Zacznijmy od granoli, którą piekę sama.
Nie trzymam się dokładnego przepisu jeśli chodzi o dodatki
ale bazą jest przepis od Doroty

Przepis na 2,5 litra granoli domowej
- 450 g płatków owsianych
- 120 g ziaren słonecznika
- 120 g sezamu
- 1 jabłko
- 2 łyżeczki cynamonu
- 1 łyżeczka imbiru
- 120 g płynnego miodu ( w oryginale syrop ryżoy lub golden syrop)
- dodatkowe 4 łyżki miodu
- 100 g jasnego brązowego cukru
- 250 g migdałów
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki oleju słonecznikowego
- 300 g rodzynek
Wymieszać w dużej misce wszystkie składniki z wyjątkiem rodzynek. Wysypać na blache wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temperaturze 170ºC  około 40 minut. Ja jednak piekę dłużej bo lubię naprawdę chrupiącą. Koniecznie w czasie pieczenie trzeba przemieszać kilkakrotnie.
Po wystudzeniu wymieszać z rodzynkami.
W szczelnym pojemniku można przechowywać wiele tygodni. Hmmm nam się nigdy nie udało tak długo.

Śniadanko z granolą i owocami

Na dno szklanki/pucharka/słoiczka wlewam trochę jogurtu naturalnego. Na to warstwa granoli a na to owoce. Często wykorzystuję mrożone, które wyciągam wieczorem a rano przed dodaniem lekko rozgniatam widelcem. Maliny smakują nam najbardziej.
Na warstwę owoców znowu jogurt i granola. Na końcu owoce do ozdoby. Oczywiście kolejność warst dowolna :-)

Bardzo lubimy to śniadanko a i naszym gościom smakuje.
Pięknie prezentuje się na stole i wybornie smakuje.
Polecam
 
Zmykam jakieś zeszyty organizować i prasować galowe stroje :-)
 
Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota

.

25 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda Twoje śniadanko, chyba się na takie skusze i sama kiedyś zrobię ;)
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do moich Wiejskich Klimatów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie śniadanka pochwalam i sama serwuję :)
    Ślę uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie domowa miodowa granola długo niestety nie wytrzymuje w słoiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ pysznie wygląda!!
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała granola. Chyba zrobię swoją nową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dorotko, leniwa jestem, ale chętnie wpadnę na takie śniadanko, z kawusią wpadnę haha

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm pycha, też ostatnio robiłam granolę, ale trochę mi się przypaliła hihi Ale i tak jest smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię mocno podpieczoną jak cukier się skarmelizuje :-)

      Usuń
  8. oj granole to ja uwielbiam:) robiłam pare razy większe ilości i przechowywałam w puszce...teraz czas zrobić kolejną partię:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie przepisy. Na dodatek na Twoich zdjęciach jedzonko tak apetycznie wygląda, że ślinka leci i zaraz się biorę do roboty (jeśli mam wszystkie składniki, oczywiście).
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śniadanko i pyszne i zdrowe i ...piękne :)))
    Ja też robię domową granolę i bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolorowo,zdrowo,i pięknie,mniam...

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja jutro takie poproszę.... :)
    Piękne Kadry !!!!

    buźka

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam